Elfoglalt anyukák fogyókúrája

Hogyan lehet a gyermek gondozásával és a család összetartásával járó temérdek teendő és a házimunkák folyamatosan termelődő feladatainak közepette időt és figyelmet szakítani a fogyókúrára?
Mik a célok, és mi a motiváció? Milliónyi családi ügyet kell megoldani, sok-sok otthoni feladatot kell folyamatosan kezelni, így a fogyókúra igazán csak a teendők listájának végén kulloghat. De, hogy ez se maradjon el, muszáj nap mint nap végiggondolni, hogy milyen cél miatt indult a fogyókúra, és miért olyan nagyon fontos elérni ezt a célt.
A fogyókúra céljai lehetnek például:

  • egészségesebb élet, kevesebb betegség és több energia, amit gyerekekkel közös játékra lehet fordítani
  • csinosnak és vonzónak nézni ki, jobb közérzettel és jobb önképpel élni
  • jó példát mutatni a gyerekeknek, hiszen, ha az egészséges életmódot látják a családban, akkor ezt fogják utánozni, és nagy valószínűséggel felnőttként ők is egészségesen fognak élni.

Rázos helyzetek, amikre igazán figyelni kell

Mindennapi főzés, uzsonna a délutáni séta közben, vagy reggeli kimaradása a rohanás miatt, kényeztető nassolások, vásárlás közbeni elcsábulás, kialvatlanság miatti édességéhség, nyűgös gyermek szórakoztatása… nem egyszerű megteremteni a nyugodt és rendszeres étkezés körülményeit, ráadásul könnyű nasicsapdába esni, és kalóriapumpáló szokásokat felvenni.
Van néhány igazán rázós terület, amire jobban oda kell figyelni:

  • Végigrágcsálni a napot: Érdemes egészséges nassolnivalókat választani, de nem szabad elfelejtkezni arról,hogy valahol számon legyen tartva az elfogyasztott mennyiség. Félzacskónyi egészséges nasinak mondott mogyoró majdnem annyi kalóriát tartalmaz, mint komplett ebéd, hozzá egy kis teljes kiőrlésű keksz egy kis aszalt szilvával, és már vacsorázni sem szabadna.
  • Megenni a gyerekek maradékát: Nem jó szokás, azzonnal el kell tüntetni: vagy a kukába, vagy a kutya táljába, vagy elcsomagolva a hűtőbe.
  • Édességek, csokoládék a játszótéren, vagy sütemény a kávéhoz a baba-mama klubban: A kávézás helyett érdemes közös sétákat szervezni a többi anyukával. Álljon ellen az édesség csábításának, inkább vigyen magával egészséges nasikat, és ebből kínálja meg a többieket.
  • Kimaradt ebéd, vagy reggeli, vagy mindezek rohanás közben: Lehet, hogy a gyermek sokkal szívesebben és szebben eszik, ha azt látja, hogy az anyuka ugyanezt csinálja. Élvezze ki a közös étkezéseket a csemetékkel, s lehet, hogy egy kicsit hosszabbra a nyúlik, de remek lehetőség a beszélgetésre. Így egyszerre tesz jót a gyermekeknek és magának is.
  • Nagy közös vacsorák, miután a férj is megérkezett a munkából: Könnyebb megállni a repeta csábítását, ha tányérra tálalja ki az adagokat. Persze, az is fontos, hogy ragaszkodjon a vacsorára szánt mennyiséghez.

Mozgásügyek

Nem kétséges, hogy más most is nagyon aktívan éli az életét, még akkor is, ha erre még nem figyel fel – az összes örűlt rohanás az óvodába, bölcsődébe, a nehéz csomagok cipelése a közértből, és a lába sem éri földet egész nap. Hogyan lehet egy kicsivel több mozgás iktatni a mindennapokba?
A kutyasétáltatás jól beilleszthető a mindennapokba, csak úgy mint, ha a lépcsőzés a liftezés helyett,  vagy séta esetleg bicikli a buszozás helyett. Más, kifejezetten a mozgás miatt végzett tevékenység sokkal hatékonyabb, ha fogyásról van szó. Sok edzőteremben van már gyermekek számára foglalkoztató, ahol eljátszanak az alatt az idő alatt, amíg a mama izzad. Megoldás lehet, ha több anyuka összefog, s míg az egyikük sportol, a másikuk felügyeli a gyerekeket. De az idősebb gyermekeket már akár be is lehet vonni egy kis közös sportba: teniszezésbe, kocogásba, biciklizésbe. A nyaralást is érdemes úgy szervezni, hogy azért legyen aktív része, legyen lehetőség például élvezni a természetet.

Az időhiány csak kifogás

Az anyukák igazán képesek egyszerre több dolgot is a tűzben tartani, szóval az időhiány igazán csak egy kifogás. Kérjen segítséget a barátoktól,  vagy sétáljon, biciklizzen együtt más anyukákkal. Ha hetente egyszer az apuka vigyáz a gyerekre, akkor is el tud menni mozogni.
 
Galenus