Hastánc nagy pocakkal

Sportolhatok-e, ha már várandós vagyok? Szabad-e hastáncolni babaváráskor? Mire számíthatsz a hastánc jóvoltából?
A várandósság alatt a mozgás és a jó közérzet talán még fontosabb, mint életünk egyéb periódusaiban. Nem mindegy azonban, mit és mennyit sportolunk. Ma már elfogadott dolog, hogy a várandóság nem betegség, hanem egy más-állapot, amikor a kismama maximálisan odafigyel magára és a babára.
Az ősi keleti társadalmakban a hastánc egyike volt a szülést segítő technikáknak, hozzájárult a vajúdás előrehaladásához, a lazításhoz, a helyes légzéshez, a fájdalom kezeléséhez.
Fontos: hastáncot csak azok csinálhatják a babavárás ideje alatt, akik már az előtt is rendszeresen hastáncoltak! 

Miért jó hastáncolni állapotosan (is)?

A várandós hastánc természetesen nem ugyanaz, mint a „hagyományos” változat: nincsenek benne erőteljes rázások, és alkalmazkodik a várandós nő terhelhetőségéhez is. A lágy, áramló, hullámzó mozdulatok megdolgoztatják a szüléshez szükséges izmokat, ugyanakkor segítenek megélni az ilyenkor kiteljesedő nőiességedet is.
A hastánc ezen változata során foglalkozunk a legfontosabb testrészekkel, izmokkal, mélyizmokkal, és megtanulunk olyan légzéstechnikákat, melyek mind a várandósság, mind a szülés alatt nagy segítséget tudnak nyújtani.
A várandósság alatt végzett mozgásnak számos pozitív hatása van: 

  • a rendszeres mozgás segít megőrizni a szervezet fizikai és lelki egyensúlyát (ezáltal jó hangulatunkat is – és ezzel tesszük a legjobbat babánknak)
  • jobb lesz a kismama közérzete
  • karbantartja az alakot
  • egyensúlyban tartja a vérkeringést, megelőzhető vagy enyhíthető a visszeresedés
  • segít megelőzni a terhességi cukorbetegség kialakulását
  • segít szinten tartani az izmok tónusát
  • megelőzhető vele a hát-, és derékfájás, a már kialakult fájdalmat pedig jótékonyan enyhíti
  • hozzásegíthet a könnyebb vajúdáshoz
Egy jó tanács: mindig figyelj a tested jelzéseire, és arra is, hogy pulzusod soha ne emelkedjen percenként 140 fölé. Ha elfáradsz hastánc közben, nyugodtan pihenj, állj le és lélegezz mélyeket. Mielőtt elkezdenéd, feltétlenül kérd ki orvosod tanácsát, véleményét!
Tóth Bea Amaraya
Amaraya Hastánc Stúdió
www.bellybea.com