Kiadós saláták az egészség jegyében

Fotó: 123rf.com

Önnek is problémát okoz a kellően változatos, egészséges étrend összeállítása és betartása? Fenntartható módon szeretné megtervezni étrendjét, nem akar egy hét után besokallni? Az Interfood olyan tartalmas saláta ötleteket hoz, amelyekkel nagyszerűen kiválthatóak a megszokott köretek, mint a krumpli, a rizs és a tészta.

A tejfölös, majonézes, mustáros öntettel készült saláták önmagukban is olyan gazdagok, hogy akár főételnek is beillenek, egy kis sült hússal tálalva pedig biztosan nem marad utánuk senki sem éhes. Íme, a legnépszerűbb és legkiadósabb saláták!

Francia saláta
A francia salátának meglepő módon nem sok köze van a franciákhoz. Pontos eredete a homályba vész, sokan egy leleményes magyar szakácsnak tulajdonítják feltalálását, aki az éttermi maradékokból készítette el, hogy azok ne vesszenek kárba. Éppen ezért nincs is kőbe vésett receptje – ami biztos, hogy párolt vagy főtt zöldborsó, kukorica és répa az alap, amihez kerülhet még apró kockára vágott krumpli, savanyú uborka, de akár almakocka is. Az öntet pedig a klasszikus majonézes, tejfölös, mustáros szósz. A francia saláta titka a hűtés és az idő, ezért érdemes néhány órát állni hagyni a hűtőben, hogy ízek össze tudjanak érni.

Lencsesaláta
A lencse klasszikus felhasználási módja a leves és a főzelék, de egyre többen készítenek belőle salátát is, ami készülhet vörös- vagy barnalencséből egyaránt. A lencsesaláta nagyon laktató és rendkívül egészséges étel, használható hozzá nyers, sós vízben főzött lencse, de akár konzerv lencse is. A lencsesaláta fontos összetevője még a lilahagyma, amit vékony szeletekre vágva, cukros ecetes lében kell áztatni, majd levét kinyomkodva a lencséhez keverni. Nagyon finom lesz tőle a saláta, amibe ezenkívül főtt virsli karikák, és keményre főzött tojás kerül kockára vágva. Az öntet ugyanaz, mint a francia saláta esetében.

Kukoricasaláta
A kukorica saláta igazi Jolly Joker, mert a többi salátával ellentétben rendkívül gyorsan elkészül, hiszen nem kell hozzá megfőzni semmit. Többnyire konzerv kukoricából készítik, ami a lehető leginkább időhatékony megoldás. A kukorica levét le kell önteni, majd hozzá friss újhagymát karikázni, lehetőleg jó sokat. Utána pedig jöhet a jól megszokott öntet. Friss petrezselyem zöldjével érdemes gazdagítani, azután frissen őrölt borsot szórni a tetejére. És már kész is! Tökéletes étel vegetáriánusoknak, hiszen nincs benne hús, a tejföl pedig helyettesíthető növényi tejföllel is.

Fotó: pixabay.com

Forrás: interfood.hu