Gyermeked a személyi edződ: mellvédő praktikák

Moccanj gyermekeddel! – Legyen Ő a te személyi edződ! Ha már nap mint nap „rákényszerít” a mozgásra, fordítsd ezt megújulásodra! A cseperedő gyermek napról napra fedezi fel a világot és ismeri meg a helyét benne. Természetes mozgásvágya mindig „utat” tör magának. Drága játékokkal felesleges őt elhalmozni. Sokkal izgalmasabb a világ a maga valóságában, a természet és az élet adta lehetőségekkel és az édesanya kreatív jelenlétével.

• A testtartás alapvetően meghatározza melled„felfekvését” a mellizomra. Kerüld a begörbített hátat, a mell megereszkedése (csüngése) így elkerülhető.
• Hordj megfelelő méretű, jó alátámasztású melltartót a terhesség és szoptatás ideje alatt is. Ez megtartja a tejtől elnehezülő melleidet.
• Már a babavárássorán ápold a melledet természetes olajokkal, hogy megelőzd a striák, csíkok kialakulását.
• Sokat tehetsz melleid feszességéért azzal, ha zuhanyzás közben hideg-meleg váltózuhannyal masszírozod őket.
• Mozgás közben különösen fontos a megfelelő méretű, anyagú melltartó. A szalagok túlterhelése miatt ugyanis lejjebb ereszkedhet a kebled.
• Szoptatás ideje alatt kerüld a lendületes mozgást, mert eközben a mell súlya terheli a tartószalagokat, és amennyiben a terhelés erőteljesebb, mint amennyit a szövetek kibírnak változás nélkül, lejjebb ereszkedhet a mell.
• Bár a zsír- és mirigyszövetet nem tudod formálni, az alatta elhelyezkedő mellizmaidat igen. Végezz célzottan mellfeszesítő gyakorlatokat.


További erősítő baba-mama gyakorlatok Csorba Ildikó: Gyermeked a személyi edződ című könyvben.A könyv megrendelhető itt