Bébipapi… szeptemberre

Főzni jó! Babáknak, kicsi gyereknek sem nehéz, de tudatosságot és felelősséget igényel. Sőt, még az sem biztos, hogy mindig külön kell főzni a picinek. A családnak elkészített étel „babásítása” is sokszor lehet megoldás.

Csemegszőlő

Fehér vagy sötét színű, igen tápláló gyümölcs. Természetes cukrokban, káliumban, vasban és étkezési rostokban gazdag, székletlazító gyümölcs.

A szőlőszemekből préselt és vízzel higított szőlőlé már 4-5 hónapos kortól, a húsos rostlé 7-8 hónapos kortól adható. A szőlőt alaposan, szemenként meg kell mosni, és mindig étkezés előtt fél órával fogyasztani. Különben cukortartalma miatt megerjeszti a gyomortartalmat és puffadást okoz. Magjából finom olajat préselnek, mely gazdag telítetlen zsírsavakban. Ez utóbbi saláták ízesítésére és kozmetikai célra egyaránt alkalmas.

Paradicsom

A gyönyörű és ízletes paradicsomnak sok szín-és formaváltozata van. C-vitamin- és béta-karotin-tartalma változó, az apróbb fajtájúaknak és a szabadföldieknek jóval nagyobb, mint a nagyobbaké, és a fólia alatt vagy üvegházban termesztetteknek. A paradicsom a leggazdagabb a rákellenes likopin és lutein nevű festékanyagokban, melyeknek szép piros színét is köszönheti. A likopin a sejtek szétbomlása során szabadul fel, és a zsírok jelenlétében igazán hatásos. Ezért inkább a szószok, és nem a saláták tartalmazzák. Nyersen fogyasztva serkenti a bélmozgásokat és gátolja a gázképződést. Illóanyagai bőrviszketést és a száj körüli bőr kipirosodását okozhatják.

Előfordul, hogy ételallergiát vált ki, és a zölden leszedett paradicsom szolaninint is tartalmazhat, ezért jobb, ha 6 hónapos korig nem is próbálkozunk vele. Hat hónapos és egyéves kor között is csak a teljesen érett, nyers, meghámozott, mag nélküli paradicsomot használjuk a babaitalok és saláták készítésére. Viszont egyéves kor után már ajánlatos rendszeresíteni a kicsik étkezésében is.

Forrás: Dr. Kerekes Judit:Jó étel, jó élet c. könyve