Fitt mama – fitt baba

Minden kismamának és édesanyának saját elképzelései és tervei vannak arra nézve, hogy hogyan próbálja a lehető legjobban venni a “baba projekt” óriási próbatételét. Mert akárki akármit mond, a várandósság 9 hónapja, a szülés és aztán a babázás hónapjai igen megterhelőek fizikai és lelki értelemben is…

http://www.galenus.hu/shop/konyvek/191-gyermeked-a-szemelyi-edzd.html
A könyv megrendelhető a Galenus webáruházában!

Nekem nagyon sokat adott és ad a mozgás.

Torna, úszás, séta, futás meggyőződésem, hogy jótékonyan hat az édesanyára. Természetesen a megfelelően megválasztott terheléssel, és orvosi engedéllyel. Azt hirdetem (mert mindig is hittem benne és mert magam is tapasztaltam), hogy édesanyaként is van megoldás arra, hogy fittek, formásak és kiegyensúlyozottak maradjunk/illetve váljunk újra.

Pocakos időszakomban a mozgás legfőbb szempontjai közé tartozott, hogy javuljon a közérzetem, átmozgassam egyre kötöttebbé váló ízületeimet, és kikapcsolódjak. Később, ahogy a pocakom egyre nagyobbá vált, a mozgás kiegészült a relaxációval is. Egyfajta tudatos befelé fordulás volt ez, hangolódás a pocakomban növekedő babára.

Szülés után is már egész korán elkezdtem a testedzést. Volt ebben hiúság, egészségtudat és a kezdő anyukák kétségbeesett keresgélése, hogy apró babáikat valahogyan szórakoztassák. Kerestem a harmóniát önmagammal és ismeretlen kisfiammal. Tudtam, hogy furcsa módon a kimerültség ellenére a frissesség érzéséhez a mozgáson keresztül vezet az út.

Tapasztalva a mozgás jótékony hatásait, elhatároztam, hogy tudásomat megosztom azokkal az anyukákkal, akik szeretnének a mozgás által gazdagodni és gyermekeiket gazdagítani.

Csoba Ildikó
testnevelő tanár