Vásárlási veszélyek

Sokszor csak leszaladunk a boltba és bedobáljuk az élelmiszereket a kosárba. Nem mindig tudunk kellő figyelmet fordítani a vásárlásra. Nincs időnk, nincs lehetőségünk, vagy nincs megfelelő információnk a „csapdák” kikerülésére. De az élelmiszereken kívül a kozmetikumok, játékok, bútorok vásárlásakor is figyelnünk kell a különböző szempontokra. Hogy melyek ezek, azt megtudhatja most induló sorozatunkból.

  • Élelmiszer vásárlásakor vegye figyelembe az összetevőket.
  • A nagyon olcsó termékek esetében legyenek kételyei.
  • On-line vásárlás esetén is vannak jogai.
  • Gyógyszert on-line módon csak hivatalosan létező gyógyszertár honlapján keresztül vásároljon!
  • Vásárláskor mindig kérjen, ill. tegye el a nyugtát, hogy később szavatossági jogait érvényesíteni tudja.
  • Kötelező jótállás általában a 10 000 Ft vételár feletti termékekre vonatkozik (pl. bútor, óra, számítógép, fényképezőgép, porszívó, mosógép).
  • Az akciós termékre ugyanazok a vásárlói jogok érvényesek, mint a teljes értékű árukra, vagyis két évig lehet szavatossági igénnyel élni.
  • A vásárlói kifogásról jegyzőkönyvet kell felvenni, rögzítve a fogyasztó igényét és a forgalmazó indoklását. A vásárlók könyvére tett bejegyzésre 30 napon belül válaszolni köteles a kereskedő.
  • Hibátlan terméket a kereskedő sem kicserélni, sem visszavenni nem köteles.
  • Hibás teljesítés esetén a jogosult elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet. Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs lehetőség, úgy a fogyasztó megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
  • Ha webáruházból rendelt, 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől akkor is, ha a terméket nem postán, hanem személyesen vette át a boltban.

 Galenus