Őszi finomságok – a szilva

Nyár vége felé a gyümölcsös standokat elárasztja ez a lila színű édes gyümölcs, amit vagy nagyon szeretünk vagy nagyon nem. Egy viszont biztos, a szilva fontos vitaminforrás és emellett jótékony hatással van szervezetünkre!

A szilvás gombóc vagy a lekvár a legtöbb háztartásban népszerű nassolnivaló. A nyers gyümölcs valamiért mégis kevésbé közkedvelt, pedig fontos tápanyagforrás. Íme 3 érv a szilva mellett:1.    Segít a koncentrációban

Ez a lédús gyümölcs ugyan kevés, de annál fontosabb vitaminokat tartalmaz. Közülük is a benne található B-vitamin az egyik legmeghatározóbb. A legtöbb B-vitaminra az idegrendszer működéséhez van szükség. Ennek köszönhetően serkenti az agyműködést, így segítve a tanulást és a koncentrációt. 20 dkg szilvával regeneráló, frissítő kúrát is tarthatunk, amivel elűzhető a fáradtság. 2.    Csökkenti a vérnyomást

Napjainkra szinte népbetegséggé vált a magas vérnyomás. Ezért fontos ismerni azokat a természetes gyógymódokat, egészséges tápanyagokat, amivel mindez elkerülhető illetve kezelhető. Természetesen a szilva nem helyettesítheti a gyógyszert, de hatékony kiegészítő lehet. Magas káliumtartalmának köszönheti vértisztító hatását, ami csökkenti a vérnyomást és a vér koleszterin szintjét.3.    Természetes gyógymód szorulás esetén

A népi gyógyászatban régóta használják székrekedés ellen. Ezt az emésztőrendszerre gyakorolt kedvező hatását, rosttartalmának köszönheti. Azonban épp emiatt csak mértékkel szabad fogyasztani, különben épp az ellenkezőjét érjük el vele.+1 Karcsúsító hatású

Íme egy ok, amiért könnyedén feliratkozhat a szilva a népszerűségi lista élére. A tévhittel ellentétben ugyanis habár kalóriatartalma az egyik legmagasabb, az ehhez társuló vízhajtó hatása és a fölösleges zsírok megkötése révén segíthet egy-két kilótól megszabadulni. Így tökéletes kiegészítője lehet fogyókúrás menüknek.

 

Bartos-Somkuti Dóra